De uitzendmarkt heeft er een nieuwe concurrent bij. Online uitzendbureau Templer gaat vanaf deze maand de confrontatie aan met de gevestigde orde in het MKB. Het bedrijf kiest voor een model dat sterkt afwijkt van wat ondernemers in het MKB gewend zijn.
Volledig online
Dat begint al met de aanwezigheid van regiokantoren en de lease auto’s voor intercedenten. Die zijn er niet in het Templermodel. De contacten met de lokale ondernemers worden onderhouden door thuiswerkende intercedenten. Zij matchen de vraag en het aanbod via de Templer-website, waarop ondernemers gratis hun vacatures kunnen plaatsen. De kosten die Templer daarmee uitspaart komen terug in een lager tarief. Daarmee ligt de gehanteerde marge volgens het nieuwe bedrijf gemiddeld 70% onder de marge die traditionele uitzenders rekenen.
Transparantie
“We maken geen geheim van onze kosten. Die zijn voor iedereen in te zien op www.templer.nl. Daar kunnen ondernemers ook zien wat ze precies besparen als ze hun flexkrachten via ons inhuren” zegt initiatiefnemer Josien Andringa. Verder kost het overnemen van ingehuurd personeel naar een dienstverband niets.
Over Templer
Templer is opgericht in maart 2015 door Josien Andringa. Zij begon haar carrière in 2001 bij Manpower, waar zij 10 jaar werkzaam was. Het viel haar op dat in het MKB de kosten voor uitzendkrachten onevenredig hoog waren. Door te kiezen voor een andere benadering moest het mogelijk zijn om daar wat aan te doen. Ze testte het concept in een periode van anderhalf jaar bij verschillende bedrijven en oogstte lof voor zowel de transparantie als de lage kosten.